Групова робота
Учитель пропонує учням на основі матеріалу підручника, документа та історичного
атласу виконати завдання.
• 1-а група. Внутрішня політика
Директорії (за підручником).
• 2-а група. Змова
Бабефа.
Текст 5. З «Маніфесту рівних»
Пунский О. В., Юдовская А. Я. Новая история 1640–1870: учеб. кн. для 9 кл.
— М.: Просвещение, 1994. — С. 11 8.
«Ми прагнемо... суспільної власності або спільного майна! Немає більше
приватної власності на землю, земля не становить нічиєї власності. Ми
вимагаємо, ми хочемо загального користування плодами землі: плоди належать
всім.
Ми заявляємо, що не потерпимо більше, щоб переважна більшість людей у поті
чола працювали... заради насолоди нікчемної меншини...
Нехай буде покладено край цьому ганебному становищу, яке вважалося
неможливим нашим нащадкам. Нехай зникнуть, нарешті, обурливі відмінності між
багатими і бідними, великими і малими, панами і слугами...
Народе Франції! Розплющ очі свої і серце своє відкрий назустріч повноті
щастя».
Запитання
1. Яким шляхом Бабеф намагався досягти «рівності» людей?
2. Що вкладав Бабеф у поняття «рівність»?
3. З ідеями якого діяча французького Просвітництва перекликаються ідеї
Бабефа?
3-я група. Війни Директорії
Учні, використовуючи карту історичного атласа «Європа у 1794–1815 рр. Війни
наполеонівської Франції», виконують завдання.
1. Назвіть держави, що межували з Францією.
2. Укажіть напрями завойовницьких походів французької армії.
3. Назвіть території, які були приєднані до Франції протягом 1794–1799 рр.