Понеділок, 29.04.2024, 08:08
Персональний сайт Поручнік Володимира Вікторовича
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Интересные факты
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 599
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Анекдоты

Урок 28

Тема. Узагальнення за темами «Давній Єгипет»,   «Країни передньої Азії у давнину», «Давні Індія та Китай»

 

Задачі уроку: актуалізувати, систематизувати та узагальнити знання, одержані школярами з історії Давнього Сходу; продовжити формування в учнів уміння аналізувати зміст карти; розвивати вміння самостійно будувати розповідь, спираючись на відомі їм факти; підвести учнів до розуміння необхідності використовувати в роботі різноманітні джерела; виховувати повагу до здобутків стародавніх цивілізацій, естетичний смак.

Тип уроку: систематизації та узагальнення знань.

Форма уроку: урок-гра.

Обладнання: картки обліку роботи команд, контурні карти, пісочний годинник, ТЗН, відеофільм «Давній Єгипет».

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Клас заздалегідь ділиться на 5 команд, які мають повторити матеріал з історії Давнього Сходу, залучаючи для цього матеріал підручника, додаткову літературу, історичні атласи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

У ч и т е л ь. Одного разу великий учений-астроном П’єр Симон Лаплас сказав: «Те, що ми знаємо, — обмежене, а те, чого ми не знаємо, — нескінченне». Це висловлювання стане епіграфом нашого уроку.

Сьогодні ми завершуємо вивчення історії держав Давнього Сходу. Кожна з них цікава, неповторна, має «власне» обличчя, але водночас вони мають й спільні ознаки. На цьому уроці нам належить визначити найважливіші ознаки цих цивілізацій, повторити й узагальнити навчальний матеріал, який ми вивчали.

Наш  урок  ми  проведемо  у  вигляді  гри.  Команди  перед  вами.  Кожна з них представляє свою цивілізацію. Роботу команд оцінюватимуть авторитетні сходознавці. Бали, отримані командами, заноситимуться в таблицю.

Команди повинні ознайомитися з умовами роботи:

• за порушення порядку на уроці команда дістає жовтий жетон, який дорівнюється двом балам від загального їх числа;

• капітани команд не тільки організовують всю роботу групи, але й фіксують «внесок» кожного члена команди в контрольному листі. Наприкінці уроку вони оцінюватимуть роботу кожного члена команди.

ІІІ. Основна частина уроку

Перший етап — «Зримі образи цивілізацій»

Журі перевіряє роботи та оголошує результати.

Другий етап — «Орієнтуємося на місцевості»

Результати другого етапу повідомляє журі. (За кожну правильну відповідь команда додатково отримує 1 бал.)

Третій етап — «Великий цар, цар царів...»

— Журі оголошує результати. А ми просуваємося далі.

Четвертий етап — «Досягнення і відкриття». (Конкурс капітанів)

У ч и т е л ь. Утворивши найдавніші держави, жителі Давнього Сходу заклали основи світової культури, що було важливою ознакою цивілізованого розвитку.

Наступне завдання проведемо у вигляді конкурсу капітанів. Для обмірковування відповіді надається 1 сек. За кожну правильну відповідь — 1 бал.

1. Ця фарба була винайдена фінікійцями і використовувалася тільки при виготовленні нарядів царів і найбільш шанованих людей. Чому її не можна було використовувати для фарбування одягу всіх охочих?

2. Цей винахід був вперше зроблений на Давньому Сході, проте в Європі його почали використовувати з винайденням книгодрукування лише в XV ст.

3. Цей народ першим в історії людства використав коней для верхової їзди і створив кінноту.

4. У якій країні Давнього Сходу на кущах зростає «шерсть»?

5. Назвіть країни, де жителі зберігали тіла померлих?

У ч и т е л ь. Конкурс капітанів закінчився. Надамо слово журі.

П’ятий етап — «Релігія держав Давнього Сходу»

У ч и т е л ь. Отже, ми знаємо, що в історії стародавніх народів релігія відігравала дуже велику роль. Тому наступний етап гри ми проведемо у вигляді «історичної естафети». На столі у кожної команди лежить лист паперу. Я ставлю питання, перший член команди пише відповідь на нього і передає його іншому гравцеві. Перемагає та команда, яка перша до-

сягне фінішу.

Максимальна оцінка — 6 балів (правильна відповідь — 1 бал). Команда, що переможе, отримає ще один додатковий бал.

1. У зв’язку з якою подією, згідно з біблійною легендою, з’явилися на землі різні мови?

2. В якій релігії зустрічаються багаторукі божества?

3. У якого народу релігійні уявлення були пов’язані з одним-єдиним богом? Як його називали?

4. У якого стародавнього народу правитель був родичем сонця, а в якого — неба?

5. Яка релігія сповідувала ідею досягнення божественної нірвани — особливого стану щастя?

6. Засновником якої релігії вважається мандруючий проповідник?

Підбиття підсумків.

Шостий етап — «Крилаті вислови»

У ч и т е л ь. Схід — справа тонка! Скільки мудреців проживало тут. Їх вислови не тільки не канули в Лету, а, навпаки, передавалися з вуст у вуста, були записані і дійшли до нашого часу. І всі вони є джерелами знань для нас.

Ваша задача — розгадати ребус, правильно назвати «крилатий вислів», пояснити, що він означає й у зв’язку з чим виник, а також пояснити, чи змінився його зміст сьогодні.

Максимальна оцінка — 5 балів.

«Крилаті вислови»: Валтасарів бенкет, сади Семіраміди, Соломонове рішення, Вавилонське стовпотворіння, Китайська стіна.

Підбиття підсумків.

ІV. Узагальнення знань

У ч и т е л ь. Отже, ви побачили, яким значним був внесок народів Давнього Сходу у світову культуру. І хоч деякі з цих держав давно зникли, а їхні руїни занесено піском, але наполеглива праця народів цих країн не була даремною. Створена протягом тисячоліть висока культура булла успадкована народами, що жили пізніше, розвинена ними й становить сьогодні основу сучасної культури людства.

Давайте ще раз назвемо досягнення народів Давнього Сходу. Кожна команда стисло перерахує відкриття «своєї країни».

V. Підбиття підсумків уроку

У ч и т е л ь. Ну, ось і закінчилася наша гра, під час якої ви показали знання історії цивілізацій Давнього Сходу. Ви всі працювали добре. Довели нам, що для отримання різнопланової інформації про Давній Схід матеріалу одного шкільного підручника недостатньо, необхідно використовувати різні джерела. Отже, настав вирішальний момент — оголошення результатів.

Журі підбиває підсумки, нагороджує команди-переможниці.

У ч и т е л ь. Ми вислухали думку журі, а зараз давайте надамо слово нашим капітанам, які, я сподіваюся, об’єктивно оцінили роботу кожного члена команди.

Виставлення оцінок.

Форма входу
Цитаты великих
Пошук
Як ви відноситесь до того, що вчителі за власні кошти купують на потреби школи різноманітне обладнання (принтери, ноутбуки, проектори ....)



Результати
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
счетчик посещений
Друзі сайту
Турийск 
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz