Урок 29
Тема.
Природа й населення Давньої Греції
Очікувані
результати:
• учні
зможуть пояснювати причини більш пізньої появи цивілізації в Європі порівняно
зі Давнім Сходом;
•
аналізувати текст, робити висновки;
•
навчаться формулювати проблему, шукати шляхи її вирішення; приймати спільні
рішення.
Тип
уроку: вивчення
нового матеріалу.
Обладнання: карти «Давні держави світу», «Давня Греція
до сер. V ст. до н. е.», синхроністична таблиця «Давні цивілізації»;
інформативний матеріал для груп.
ХІД
УРОКУ
І. Оголошення
теми та очікуваних результатів уроку
ІІ.
Мотивація навчальної діяльності
Загальнокласна
бесіда та постановка учнями проблемного питання
1. Що
ви знаєте про Давню Грецію?
2. Що б
ви хотіли дізнатися?
ІІІ.
Вивчення нового матеріалу
Учитель
пропонує здійснити уявну подорож з Єгипту до Давньої Греції, але спочатку
знайти її на карті та відповісти на питання:
• В
якій частині світу знаходиться Еллада?
• Як
називається півострів, де вона знаходиться?
Працюючи
з картою, діти допомагають вчителеві обрати курс на північний захід, називають
острів, який оминаємо, прямуючи до берегів Греції.
Робота
з синхроністичною таблицею
• До
якого часу відноситься початок давньогрецької цивілізації?
• Що в
цей час являла собою Єгипетська, Месопотамська цивілізації?
• Зробіть
висновок. (На Сході
цивілізація з’явилася раніше.)
• Яке
питання у вас виникає після цього? (Чому
раніше виникла цивілізація на Сході?)
Методом
евристичної бесіди ми допомогли учням сформулювати проблему.
Вчитель
допомагає намітити кроки вирішення проблеми, користуючись методом «Мозковий
штурм».
Яка
інформація вам необхідна, щоб вирішити проблему?
Пропозиції
дітей записуються на дошці:
1. Що
таке цивілізація?
2.
Згадати особливості виникнення цивілізацій на Сході.
3.
Проаналізувати природно-кліматичні умови та можливі заняття населення Греції.
4.
Порівняти з природно-кліматичними умовами Межиріччя та Єгипту.
5.
Зробити висновок.
Якщо
учні не назвуть кроки до вирішення проблеми в необхідній послідовності, можна
попросити їх це зробити після запису всіх пропозицій та оформити на дошці у
вигляді сходинок до вершини — 8 хв.
Робота
в групах над вирішенням проблеми
Об’єднані
в групи по 6–7 чоловік діти працюють над пошуком відповіді на проблемне питання
(інформативний матеріал про
природно-кліматичні умови Греції готується вчителем в необхідній кількості
екземплярів).
Представлення
результатів роботи
Презентація
результатів роботи груп.
IV.
Підбиття підсумків. Аналіз роботи груп
V.
Домашнє завдання
Опрацювати
відповідний матеріал підручника. Нанести на контурну карту г. Олімп, Іонічне та
Егейське моря, о. Крит, Північну, Середню та Південну Грецію.