УРОК 34
Тематичне оцінювання за темами «Слов’яни та їх сусіди» та «Індія. Китай»
ВАРІАНТ 1
Завдання на 1-3 бали
1.Озбройте армію.
Учитель заздалегідь добирає ілюстрації, що зображують озброєння воїнів
Золотої Орди, Тевтонського ордену, Китаю.
Розглянувши ілюстрації, учні мають встановити приналежність воїна.
2. Співвіднесіть терміни та поняття.
1) Баскак |
а) монголо-татарська держава |
2) Ярлик |
б) чиновник Золотої Орди, керував окремою територією, відповідав за збір
податків |
3) Золота Орда |
в) грамота, що видавалася руським князям в Золотій Орді і надавала право
на князювання |
Відповідь: 1 б; 2 в; 3 а.
3.Виключ зайве: порцеляна, порох, шовк, шахи, чай, компас.
Завдання на 4–6 балів
4. До наведених імен історичних діячів доберіть відповідні прізвиська.
1) Олександр |
а) Калита |
2) Іван |
б) Донськой |
3) Юрій |
в) Невський |
4) Дмитро |
г) Долгорукий |
Відповідь: 1 в; 2 а; 3 г; 4 б.
5.Співвіднесіть дати та події.
1) Перша згадка про Москву |
а) 1389 р. |
2) Битва на Косовому полі |
б) 1242 р. |
3) Льодове побоїще |
в) 1147 р. |
Відповідь: 1 в; 2 а; 3 б.
Завдання на 7-9 балів
6. Складіть розповідь на тему «Куликовська битва»,
використовуючи наведені слова та словосполучення.
Москва взяла на себе організацію боротьби проти ненависного іга; ординський
воєначальник Мамай; дружини та ополчення більшості руських земель; московський
князь Дмитро Івановіч; у вересні 1380 р. військо Дмитра; невелика річка
Непрядва; Дон; рівнина на правому березі Дону; місце було підібрано вдало; 8 вересня
1380 р.; зійшлися у сутичці обидва війська; Куликове поле; атаки кінноти,
рукопашні сутички; боротьба один на один; поразка; переможці; значення
перемоги.
7. Визначте, кому належать слова і коли вони були сказані.
1) «Не в силі Бог, але у правді». (Олександр Невський)
2) «Я не можу зректися жодного положення, написаного або проповідуваного
мною». (Ян Гус)
Завдання на 10-12 балів
8. Як ви розумієте висловлювання Яна Гуса: «Чехи вигнанці
у своїй країні» та «Чехи повинні бути не у хвості, а у голові». Свою відповідь
обґрунтуйте.
9. Дайте характеристику будь-якій історичної особі на ваш
вибір за запропонованим планом.
1) Назвіть час і місце подій, учасником яких була історична особа.
2) Розкажіть про людські риси історичної особи. Визначте ступінь відповідності
особистих якостей задачам, які вирішував історичний діяч.
3) Які зміни здійснив у державі даний історичний діяч?
4) У чому полягало значення діяльності даної історичної особи?
5) Дайте власну оцінку діяльності історичної особи.
ВАРІАНТ 2
Завдання на 1-3 бали
1.Озбройте армію.
Учитель заздалегідь готує ілюстрації, що зображують воїнів: Русі, імперії
Османа, Індії. Розглянувши ілюстрації, учні мають встановити приналежність
воїна.
2. Співвіднесіть терміни та поняття.
1) Яничар |
а) мусульманські ченці |
2) Дервіші |
б) глава уряду імперії Османа |
3) Візир |
в) воїн гвардії султана |
Відповідь: 1 в; 2 а; 3 б.
3. Виключ зайве: шахи, бавовник, папір, цукор, цифри, нуль.
Завдання на 4-6 балів
4. Співвіднесіть правителя і державу.
1) Бабур |
а) Московське князівство |
2) Батий |
б) Османська імперія |
3) Мехмед II |
в) Імперія Великих Моголів |
4) Іван III |
г) Монгольська держава |
Відповідь: 1 в; 2 г; 3 б; 4 а.
5. Співвіднесіть дати та події.
1) Захоплення турками Константинополя |
а) 1525 р. |
2) Заснування імперії Великих Моголів |
б) 1380 р. |
3) Куликовська битва |
в) 1453 р. |
Відповідь: 1 в; 2 а; 3б.
Завдання на 7-9 балів
6. Складіть розповідь на тему «Льодове побоїще»,
використовуючи запропоновані слова і словосполучення.
Новгород і Псков - форпост Північно-Західної Русі, вторгнення лицарів
Тевтонського ордену; Олександр Невський збирає полки; німецькі лицарі,
князівські дружинники, 5 квітня 1242 року вдосвіта почалася січа; тонкий
весняний лід, лицарі вишикувалися у бойовому порядку - клином, або «свинею»,
російська кіннота, полки засідок, запекла битва, поразка; переможці;
переговори, полонені лицарі; значення перемоги.
7. Визначте, кому належать слова і коли вони були сказані.
1) «Релігія і шабля нерозлучні». (Мехмед II)
2) «Прийди до мене, брат, до Москви». (Андрій Боголюбський)
Завдання на 10-12 балів
8. Як ви розумієте, вислів Івана III: «Та курка померла, яка несла татарам
золоті яйця»? Свою відповідь обґрунтуйте.
9. Дайте характеристику будь-якій історичній особі на ваш вибір за
запропонованим планом.
1) Назвіть час і місце подій, учасником яких була історична особа.
2) Опишіть визначні риси історичної особи. Охарактеризуйте ступінь
відповідності особистих якостей задачам, які вирішував історичний діяч.
3) Які зміни здійснив у державі даний історичний діяч?
4) У чому полягало значення діяльності даної історичної особи?
5) Дайте власну оцінку діяльності історичної особи.