Урок 9
Тема.
Тематичне оцінювання за темою "Життя людей у первісні часи"
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями
матеріалу теми, а також вміння застосовувати отримані знання, працювати в
команді; виховувати почуття колективізму, толерантного ставлення одне до
одного.
Тип
уроку: перевірки
та корекції знань.
Форма
проведення уроку: урок
«Поле чудес».
ХІД
УРОКУ
І.
Основна частина
Поле
чудес (особисто-командна
гра)
У грі
бере участь клас у складі 28 чоловік (27 гравців та один помічник ведучого).
Гравці розділені на 3 команди по 9 чоловік у кожній, відповідно у грі
відбуваються 9 попередніх турів, в яких беруть участь по 1 гравцю від команди.
Переможці турів (9 чол.) виходять у півфінали (3 гри), переможці півфіналів (3
чол.) — у фінал. У грі використано 13 слів.
Завдання
учасникам гри
а)
Відгадай слово (за кожну правильну відповідь — 1 бал).
б) Дай
йому визначення (за кожну правильну відповідь — 2 бали, гравець може сам дати
визначення, а може звернутися до своєї команди, тоді зароблені бали йдуть у
залік гравцю, що відповідає, й команді в цілому). У фіналі за правильне
визначення — 3 бали.
Оцінювання
учасників
Переможець
— 11–12 балів. Два фіналісти — 9–10 балів.
Півфіналісти,
що не вийшли у фінал, — 7–8 балів.
Крім
того, гарні оцінки можуть одержати найбільш активні гравці, що не вийшли в
наступне коло (наприклад, за правильне визначення понять). Щоб не пропустити
жодної правильної відповіді, помічник складає спеціальні облікові картки, де
фіксуються бали всієї команди й окремих учасників.
Слова,
які пропонуються для гри в попередніх турах
1.
Землеробство.
2.
Археологія.
3.
Жертвопринесення.
4.
Старійшина.
5.
Мотика.
6.
Скотарство.
7.
Релігія.
8.
Ремесло.
9.
Святилище.
Слова
для півфіналу
1.
Матріархат — домінуюче становище жінки за часів кам’яного віку, коли родовід
вівся за материнською лінією.
2.
Кроманьйонці — тип сучасної людини, який виник у період пізнього палеоліту.
3.
Трипілля — селище під Києвом, де археологи вперше розкопали селище древніх
людей доби енеоліту.
Слово
для фіналу
Альтаміра
— печера в Іспанії, де знайдено кольорові настінні картини, із сюжетами з життя
первісних людей епохи пізнього палеоліту.
ІІ.
Підбиття підсумків та оцінювання
ІІІ.
Домашнє завдання
Написати
міні-твір «Чого не вміє сучасна людина порівняно з первісною?
Джерела:
1. «Усі уроки до курсу «Історія Стародавнього світу». 6 клас.»
2. Книга «Інтегрований курс історії. 6 клас. Дидактичні матеріали»