Неділя, 10.08.2025, 12:19
Персональний сайт Поручнік Володимира Вікторовича
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Интересные факты
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 608
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Анекдоты

Урок 14

Тема. Об’єднання Італії

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• встановлювати хронологічну послідовність подій;

• показувати на карті італійські держави;

• називати райони, охоплені повстаннями з вимогами об’єднати Італію;

• характеризувати процес та наслідки політичного об’єднання Італії;

• давати характеристику визначним особистостям цього періоду: фон Мадзіні, Кавуру, Гарібальді, Лінкольну;

• застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття «політична роздробленість», «Італійське королівство», «конституційна монархія», «Папа Римський».

Історичні діячі: Дж. Гарібальді, Д. Мадзіні, Віктор Емануїл II, К. Кавур.

Основні події:

• 1859 р. — франко-італо-австрійська війна;

• 1860 р. — похід «тисячі» Дж. Гарібальді;

• 1861 р. — утворення Італійського королівства;

• 1866 р. — поразка Австрії в австро-пруссько-італійській війні;

• 1870 р.— здобуття Рима королівськими військами, об’єднання Італії;

• 1 871 р. — поразка Франції у франко-прусської війні, остаточне об’єднання Італії.

Обладнання: підручник, історичний атлас, додатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Актуалізація знань учнів

1. Заповніть пропуски в хронологічній таблиці.

Дата

Події

 

Війна Пруссії та Австрії проти Данії

1866 р.

 

 

утворення Північнонімецького союзу

1870–1871 рр.

 

 

проголошення Німецької імперії

2. Відновіть хронологічний порядок подій.

1) Проголошення Німецької імперії;

2) утворення Північнонімецького союзу;

3) війна Пруссії та Австрії проти Данії;

4) війна Пруссії проти Франції;

5) війна Пруссії проти Австрії.

Відповідь: 3 — 5 — 2 — 4 — 1.

3. Внаслідок яких подій до складу Пруссії увійшли наведені териорії?

1  Війна з Австрією

А  приєднання Ельзасу і Лотарінгії, контрибуція у 5 млрд франків

2  війна з Францією

Б  Нассау, Гессен, Франкфурт

3  анексія всередині

німецьких держав

В  Австрія мала вийти з Німецького союзу і відмовитися від Шлезвіга і Голштейна на користь Пруссії

Відповідь: 1 В; 2 А; 3 Б.

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь. Італія була, за словами Меттерніха, «географічним поняттям». Італія була поділена на 8 держав. Це вкрай заважало економічному розвитку країни. Так, під час перевезення товарів з Парми до Модени протягом 35 миль купцям доводилося сплачувати мито 6 разів. Щоб провезти товар річкою По, потрібно було заплатити мито 21 раз. На півдні країни податки на сіль збільшували її вартість у 10 разів. На півночі, у відносно розвиненій Ломбардії, існували 70 феодів.

В Італії, як і в Німеччині, гостро постало питання про об’єднання.

ІІІ . Вивчення нового матеріалу

Італія після Віденського конгресу і революції 1848–1849 рр.

Метод «Мозковий штурм»

Учитель пропонує учням за допомогою методу «Мозковий штурм» дати характеристику становищу Італії після Віденського конгресу і революції 1848–1849 рр.

Передбачувані відповіді учнів:

• Італія розділена на 8 держав;

• частина італійських територій приєднана до Австрії;

• скрізь були відновлені абсолютні монархії, окрім П’ємонта;

• сильна влада церкви;

• у королівствах діяли свої системи мір і ваг;

• аграрна територія;

• дуже слабо розвинена промисловість;

• нерозвинений транспорт.

Учитель доповнює та уточнює відповіді учнів:

• збільшення товарності сільського господарства;

• розвиток великих промислових підприємств;

• нерівномірність економічного розвитку між частинами Італії;

• відсутність єдиного внутрішнього ринку.

Шляхи об’єднання Італії

Групова робота

Учитель пропонує учням об’єднатися в три групи і на основі документів, додаткового матеріалу скласти історичні портрети К. Кавура, Д. Мадзіні, Дж. Гарібальді.

• 1-а група. К. Кавур та його діяльність.

• 2-а група. Д. Мадзіні та його діяльність.

• 3-я група. Дж. Гарібальді та його діяльність.

Робота з документами

Підбиваючи підсумки, вчитель наголошує на двох можливих шляхах об’єднання Італії: помірковано-ліберальному й республікансько-демократичному.

Створення Італійського королівства. Об’єднання Італії

Робота з таблицею

Учитель пропонує учням самостійно опрацювати текст підручника і скласти таблицю «Об’єднання Італії».

Дата

 

Території, приєднані

до Сардинського королівства

Події, в результаті яких

відбувалося приєднання

 

 

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Співвіднесіть імена історичних осіб і факти їхньої біографії.

1  К. Кавур

А  ще студентом вступив до організації карбонаріїв, створив товариство «Молода Італія», що ставило за мету добитися незалежності та об’єднання країни, перетворення Італії на демократичну республіку. Він говорив: «Реформа — справа королів, революція — ось секрет народів»

2  Д. Мадзіні

Б  жива легенда італійського народу, безстрашний патріот, який присвятив життя визвольній боротьбі. Одні вважали його ангелом, інші — дияволом. Він був дуже популярний, під його прапором йшли битися з австрійцями всі, хто мріяв про свободу Італії

3 Дж. Гарібальді

В  граф. Здобув освіту у військовій академії, але ні військова, ні придворна служба його не приваблювали — заважав незалежний характер. Став уособленням п’ємонтського буржуазного дворянства. Залишивши військову службу, він повернувся до свого маєтку і перебудував господарство на капіталістичній основі

Відповідь: 1 В; 2 А; 3 Б.

2. Заповніть пропуски у хронологічній таблиці.

Дати

Основні події

 

франко-італо-австрійська війна

1860 р.

 

 

утворення Італійського королівства

1866 р.

 

 

здобуття Рима королівськими військами, об’єднання Італії

1871 р.

 

V. Домашнє завдання

1. Прочитати відповідний параграф підручника.

2. Підготувати інформацію про зовнішню політику Великобританії.
Джерела:
1.Усі уроки до курсу «Всесвітня історія». 9 клас. / Авт. вступ. ст. К. О. Баханов, А. О. Федчиняк. — Х. : Вид. Группа «Основа», 2009. — 254, [2] c.

2. Морозова Н. М. Всесвітня історія. 9 клас. Готові дидактичні набори . — Х. : Вид. група «Основа», 2009. — 141 [3] c.

Форма входу
Цитаты великих
Пошук
Як ви відноситесь до того, що вчителі за власні кошти купують на потреби школи різноманітне обладнання (принтери, ноутбуки, проектори ....)



Результати
Календар
«  Серпень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
счетчик посещений
Друзі сайту
Турийск 
Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz